top of page

Oppgaver og arbeidsdeling

Logo.png
Schedule: Welcome

Leders oppgaver

Leder skal/har:

  • Det overordna ansvar for klubben

    • Organisatorisk

    • Økonomisk

    • Idrettspolitisk

    • Lede sponsorgruppa

  • Delegere oppgaver og ansvar

  • Følge opp prosesser i klubben

  • Iverksette tiltak ved krisesituasjoner

  • Være støttespiller for klubbens ulike avdelinger

  • Markedsansvar

  • Innkalle og lede styremøter

  • Leder har ansvar for å forhandle fram treningstimer i haller/gymsaler. Fordeling gjøres i samarbeid med leder for Yngres avdeling og leder av Sportslig utvalg

  • Overordnet ansvar for avvikling av årsmøte

 

Nestleders oppgaver

Nestleder skal:

  • Overta leders ansvar og oppgaver for klubben i leders fravær

  • Delta på styremøter og lede disse i leders fravær

  • Ansvar for organisere dugnad: Salg av julestjerner

  • Ansvar for koordinering av dugnadsvirksomhet mot lagenes dugnadsansvarlige

  • Ansvar for støtteordninger fra NIF og andre virksomheter der det er mulig å søke støtte.

  • Ansvar for klubbens utstyr og materiell til sportsaktiviteter (baller, ballkurver, ballnett, drakter, treningsutstyr, nett, antenner, poengtavler o.l)

  • Politiattester sammen med sekretær

  • Overordnet ansvar for leder-, trener- og dommerutdanning sammen med Yngres avdeling og Sportslig utvalg

  • Ansvar for oppfølging av medlemslister – klubbadmin og min idrett

  • Andre oppgaver i samråd med leder

 

Sekretærens oppgaver

Sekretæren skal:

  • Innhente politiattester for alle som står i et tillits- eller ansvarsforhold til mindreårige og/eller mennesker med utviklingshemming

  • Distribuere innkommende post til klubben via tilgjengelige kanaler

  • Delta på styremøter, skrive referat fra møtene og lagre de elektronisk etter avtale

  • Innhente oppdaterte medlemslister fra lagene og ajourføre via KlubbAdmin. Her vil sekretær kunne innhente nødvendig støtte hos styret for øvrig

  • Foreta idrettsregistreringen for hele klubben, og melde inn tall på all aktivitet klubben forestår

 

Kasserers oppgave

Kasserer skal:

  • Delta på styremøter og gi en økonomisk status.

  • Ansvar for henting av post i postboks (tilsyn en gang i uka)

  • Fullmakt til å opprette og avslutte konti. Kopi må alltid sendes regnskapskontor

  • Legge inn fakturaer til betaling

  • Kontering

    • Alle bilag må påføres kontostreng

    • Innbetalte faktura som gjelder dugnader/sponsor overføres til lagene det gjelder

    • Fordeler evt. fellesutgifter på de enkelte lag/grupper

    • Fordele grasrotandel, sponsor og øvrige tilskudd på riktig avdeling ut fra hva som er vedtatt i budsjettet.

  • Fakturering

    • Fakturering kunder. Gjelder sponsorstøtte og dugnader.

    • Fakturerer medlemskontingent og følger opp/purrer de som ikke betaler

    • Følge opp at tilskudd og økonomiske gaver blir innbetalt

    • Registrere/søke momskompensasjon

  • Sørge for at spillere har gjort opp sine forpliktelser før evt. overgang til annen klubb, eller når de slutter.

 

Yngres avdeling

  • Yngres avdeling har ansvar for planlegging og gjennomføring av all aktivitet rettet mot barn og ungdom (mini, junior og 2.div).

  • Yngres avdeling skal bestå av 3-5 medlemmer

  • Gruppa skal ha en leder, en økonomiansvarlig og 1-3 medlemmer

  • Leder er valgt styremedlem og representerer yngres avdeling i hovedstyret.

  • Yngres avdeling har egen økonomiansvarlig som samarbeider med kasserer.

  • Overordnet ansvar for påmelding til turneringer/seriespill (mini, ungdom og 2.div), herunder organisering av reise (bestilling av buss).

  • Arrangere mini- og ungdomsturneringer og kamper i 2.div

  • Har ansvar for at alle lag har trener/trenere, lagleder og foreldrekontakt

  • Ansvar for oppstart av nye treningsgrupper

  • Ansvar for organisering av deltakelse på NNM og evt NM

  • Ansvar for informasjon til nye spillere (foreldre). Mål, visjon, holdninger og verdier samt forventninger og forutsetninger som er gjeldende til foresatte.

  • Ansvar for organisere klubbdugnader for lagene tilknyttet Yngres avdeling:

    • Julestjernesalg

    • Større arrangement (konserter, utstillinger, MSN o.l)

 

Leder yngres avdeling

  • Leder er valgt styremedlem og representerer Yngres avdeling i hovedstyret

  • Leder har ansvar for å sikre planlegging og gjennomføring av all aktivitet rettet mot barn og ungdom (mini, junior og 2.div)

  • Leder rapporterer til hovedstyret på hvert styremøte

 

Sportslig utvalg

  • Sportslig utvalg skal bestå av 3-5 medlemmer.

  • Sportslig utvalg har ansvaret for planlegging og drift av våre elite- og rekrutteringslag på dame- og herresida.

  • Gruppa skal ha en leder og en økonomiansvarlig samt 1-3 medlemmer.

  • Gruppa skal planlegge og koordinere alle reiser til bortekamper og turneringer

  • Arrangere sportsligsosiale samlinger for hele klubben (september, desember og juni)

  • Gruppa har ansvar for samarbeidet med NTG. Leder er i førersetet for arbeidet

  • Gruppa skal få oversikt over spillerstaller på elite- og 1. div. og ha en dialog med trenere/NTG om strategi med tanke

på utvikling av spesielt yngre spillere.

  • Ansvar for organisering dugnader for Elite/1.div

    • Inntektsbringende dugnader

    • Organisere oppgaver knyttet til mini- og juniorturnering

  • Ansvar for at lagene i Elite og 1.div har trener/trenere, lagleder, dugnadsansvarlig, SoMe-ansvarlig

  • Arrangere allmøte for alle spillerne i Elite/1.div.

  • Gruppa kan knytte til seg personer som ønsker å kunne gjøre spesielle jobber (uten at de direkte er medlemmer av sportslig utvalg)

Leder sportslig utvalg

  • Leder er valgt styremedlem og representerer elite/1.div i hovedstyret

  • Leder har ansvar for å sikre organisering og gjennomføring av all aktivitet knyttet til elite- og 1. divisjon

  • Leder har sammen med klubbleder ansvaret for kommunikasjon med media

  • Leder følger opp utstyrsavtaler for lagene, og har ansvar for at drakter og treningstøy blir levert iht. avtale

  • Leder har ansvar for å følge opp at lagenes sponsorer blir plassert riktig på drakter, shorts og overtrekksdresser

  • Leder følger opp trenerne på elite- og 1. div. og har ansvar for å få på plass kontrakter iht vedtatt

budsjett/evt i samråd med hovedstyre

  • Leder har ansvaret for oppfølging og videreutvikling av samarbeidet med NTG

  • Leder rapporterer til hovedstyret på hvert styremøte

 

Arrangementsgruppa

  • Arrangementsgruppa skal bestå av 3-5 medlemmer

  • Gruppa skal ha en leder, og 2-4 medlemmer.

  • Leder er valgt styremedlem og representerer arrangementsgruppa i hovedstyret.

  • Gruppa skal planlegge alle terminfestede arrangement knyttet til aktivitet i yngres avdeling og 1. div/elite.

    • Med planlegging menes å sette opp dugnadslister samt sørge for at det er en «arbeidsleder» ved hvert arrangement.

    • Kiosksalg og evt. billettsalg er basisaktivtiteter på alle arrangement

  • Gruppa utfordres til å komme med forslag til nye aktiviteter ved arrangementene – aktiviteter som både skal gjøre arrangementene bedre og mer inntektsbringende.

  • Gruppa har ansvar for utforming av arena til elite- og 1. div. Dette inkluderer plassering og utforming av stadionreklame.

 

Leder arrangementsgruppe

  • Leder er valgt styremedlem og representerer arrangementsgruppa i hovedstyret

  • Leder av arrangementsgruppa har ansvar for å sikre planlegging og gjennomføring av alle terminfestede arrangement i klubben

  • Leder rapporterer til hovedstyret på hvert styremøte

 

  • NB! Spesielle arrangement som f.eks NM 15/17/19 vil ikke være leders hovedansvar. Ved slike arrangement nedsettes det egne arrangementskomiteer

Schedule: News & Updates
bottom of page